Mooie opkomst (on)kruiden

Het bloeiseizoen loopt al weer op zijn eind, al zijn er nog altijd kruiden die nu volop in bloei staan. Voor ons zijn het duidelijk geen onkruiden, ze zijn erg welkom! We zijn trots op onze bloemenrand en op de insecten die er (nog steeds) op afkomen. Onder het kopje ‘educatief’ kun je zien welke kruiden er allemaal gezaaid zijn. Door de ruime regenval zijn de meeste kruiden goed opgekomen, al konden andere de grote concurrentie niet aan. Volgend jaar zal er vast weer een andere samenstelling zijn van de diverse kruiden aan de rand van het weiland.

Onze volgende stap is het poten van de bomen die we in samenwerking met Brabants Landschap aan gaan kopen. Zo tegen oktober loopt het groeiseizoen op z’n eind, de ideale tijd om bomen een nieuwe omgeving te geven. Als alles goed gaat, zijn hun wortels (en vooral haarwortels) dan goed genoeg ontwikkeld tegen de tijd dat er water opgenomen moet worden. Maar zover is het nog niet: eerst is er nog werk aan de winkel (gaten graven, een voorraadje voedingsstoffen aanbrengen, bewatering regelen, enz).

This entry was posted in Geen categorie. Bookmark the permalink.